mandag 10. juni 2013

* Poster competition *

In Sønderborg there is a big tradition every summer called tilting or in Danish, Ringridning. It’s a competition where the competitors are riding towards an ever-decreasing ring with a lance. This year it’s their 125th anniversary and I joined the poster competition.

 
Haven’t drawn horses since I was a little girl, and I had so much fun with it. My thoughts were to show that this is a big feast for this area, and it is not just about the competition, but also abet the town and the people celebrating Sønderborgs history and the traditions in Jutland.

I didn’t win the competition - Jørgen Terp did :) But I really like his simple design. And the colours are good for the anniversary. He is a graphic designer, and you can read more about his poster here...


6 kommentarer:

  1. Jeg synes du skulle have vundet Julie:-) Den sorte plakat med den orange hest er vidunderlig. Den grafiske hest supplerer de håndskrevne bogstaver super godt og er en plakat med blikfang synes jeg

    SvarSlett
  2. Tak søde Karina :)Deeeejlig kommentar!!
    De er jo meget forskellige, min plakat og Terps, så jeg tænker det er lidt en smagssag :) Og jubilæet er meget tydeligt i hans så det har de jo nok lagt meget vægt på :) Jeg er super glad for resultatet, vinder eller ej..

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kunne se han har vundet før. Så måske er det mere et spørgsmål om "vi-ved-hvad-vi-har" agtigt. Er helt enig med Jette i både det ene og andet. For os er du en vinder:-)

      Slett
  3. Jeg er enig med Karina : ) og jeg synes faktisk vinderplakaten signalerer 25-års jubilæum mere end 125 år - på din er man ikke i tvivl!! Men det er nok ikke kunstneriske sjæle som står bag udvælgelsen!
    For os er du en vinder : )

    SvarSlett
  4. Tak Snullemor! I er rigitg søde. Jeg synes jo selvfølgelig også at det kunne ha været så fedt hvis de turde at satse på en illustration :) Måske har jeg mere held næste år ;)

    SvarSlett
  5. Det er den rette ånd!! Op på ringriderhesten igen ; )

    SvarSlett